underbar start på det nya året

tjohej!
underbar jul, det blev bättre än vad hag förväntat mig, mysig med familjen, även mysigt med älskling, ävenf fast inte vi träffades innan 6 på kvällen så gjorde det inget faktiskt, visst att man saknar honom under dagen. men nästa år, har vi bestämt att det inte blir såhär.
nog om julen, det var bra, hade mycket trevligt med mina nära och kära =)

efterjulen jobbade jag, men även om jag jobbade hann vi hitta den perfekta nyårsklänningen.. letade några dagar gjorde jag och min bästa vän trots allt!:)
annars hände det inte mycket till nyårsafton..
 
31/12 - 2013
 
vi åkte vid halv ett tiden, köpte mat på city, sen åkte vi vidare mot jönköping.
väl framme i jkp checkade vi in på hotellet, eftersom vi var framme vid 3 tyckte jag att det känndes lagom att börja lite smått med att göra sig i ordning, grabbarna tog sig en runda på stan och tog en öl,vi var kvar på hotellet och tog en cider, lyssnade på musik menads vi blev kvällens snyggaste tjejer ;) haha
vi var klara, killarna kom tillbaka, gjorde sig iordning på 15 min?! haha
klockan 7 var det dax att äta vår 5rättersnyårssupe.
 
1. laxrullad med hummerfyllning.
2. västerbottenpaj med creme fresh och rödlök.
3. äpplesourbet.. fyfan va äckligt det var!!
4. kalvfile med potatiskaka.
efter det hände något jag inte riktigt var beredd på.
5. cremebrule, som jag inte åt pga
 
HAN VILLE FÖRLOVA SIG MED MIG..
han tog upp en ring och frågade om jag ville förlova sig med honom, självklart ville jag det lixom?! haha
han tog mig med storm, hade ingenaing om de här.. visst hade jag hoppats, men det har jag ju lixom gjort varje gång vi har hittat på något? haha
jaja sen efter många tårar, skratt, lycka, osv.. var det dax att dra på på rummet dricka lite gött, sen vidare till harrys som låg 3 meter bort.. haha
har aldrig haft en roligare utevkväll, full och glad, men inte för full så jag mådde dåligt lixom.. så jävla skönt.
i mitt lyckorus, så är jag fortfarnade världens lyckligaste tjej.
dagen efter var inte lika rolig, bakfull och trött, men fortfatrande glad! hihi
när vi hade vaknat kände att vi kunde röra oss mer än 10 m gick vi på bio, killarna gick på sin och jag och f gick på en :) haha
nästa dag, dax att springa och äta frukost.. vi vaknade 7 minuter innan det skulle stänga ;) haha bra där!
men vi hann, och det gick jätte bra..
sen när vi hade ätit klart, ville alla tråkmånsar sova en stund till.. förutom jag i mitt lilla lyckorus jag var i, fanns inte sova i min värld, jag tog på mig kläder gick ut och gick till stan för att shoppa lite, hade spanat in en guldsmed precis vid hotellet ungefär, ringen jag fick behövde förminskas, dom frågade hur snabbt jag behövde den , och vi skulle ju åka hem sammadag så jag sa så snabbt som möjligt, då sa han att den kunde vara klar till halv 2 :D
jag gick vidare in till själva stan, gick där i min ensamhet i kanske 2 timmar, väl 20 över tolv var jag klar och stog utanför guldaffären och tvekade fall jag skulle gå in och kolla fall den var klar.. och det gjorde jag och det var den!! wihooo =) lyckligare än någonsin:)
vi skulle vart utchekade klockan tolv, jag springer upp väcker allihopa, i panik slänger dom ner sina grejer. jag som var duktig hade ju redan gjort klart allt ;) haha
älskling hämtar bilen, och vi chekar ut vidare hem igen.
 
jag och hjärtat har vart ihop i 5 år och 6 månader, sen vi var 17 år, och fyller snart 23..
även om en ring inte ändrar kärleken så tar man ändå en STORT steg i kärleken, iaf för oss som är seriösare än vad många andra kan vara.
detta är bara ett steg närmare vad som kommer att hända <3
 
PUSSS från en lycklig tjej!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0